Garden Route - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van Fleur Bauduin - WaarBenJij.nu Garden Route - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van Fleur Bauduin - WaarBenJij.nu

Garden Route

Blijf op de hoogte en volg Fleur

17 Oktober 2012 | Zuid-Afrika, Kaapstad

ÈÉEHallo allemaal, mijn 4e blog alweer vanuit Kaapstad! Tijd gaat echt supersnel. De zomer begint nu echt elke dag lekker zonnetje (soms ook nog regen helaas..), dus dat betekent zo vaak mogelijk naar het strand om bruin te worden! Vorige week was de Garden Route en het was zo vet we hebben zo veel leuke dingen gedaan. Donderdag moesten we om 5u 's ochtends op school zijn dat was wel een beetje minder.. We hebben toen 5u gereden en zijn gestopt bij Ronnie's Sexshop, nee het is niet wat jullie denken maar gewoon een normale bar in the middle of nowhere. Daarna ging de tour verder naar het wildlife parc daar hebben ze krokodillen,tijgers,stokstaartjes en al die beesten! Ik vond de witte tijgers het leukst die waren zo schattig. Na het wildlifeparc zijn we doorgereden naar het eerste hostel dat heette afrovibe ik heb geen idee waar het lag. We sliepen met 12 meisjes op een kamer dat was wel eventjes minder, maar voor 1 nachtje prima te doen! We hebben 's avonds op het strand lekker gebraait en nog wat gedronken. De volgende dag was het weer early in the morning opstaan en vetrekken. we zijn eerst op safari geweest echt supervet om giraffen,leewen,zebra's enzo in het wild te zien!!! Daarna gingen we naar monkeyland, waar we een wandeling hebbben gemaakt door een bos en allemaal verschillende soorten apen hebben gespot. Up next waren de olifanten we mochten een stukje met ze lopen,aanraken en voeren echt zooooo leuk!! Helaas mochten we niet op ze zitten... Daarna was het birds of eaden parc, voor vogelliefhebbers ongetwijfeld de hemel maar ik vond er niks aan (sorry). We zijn doorgereden naar Jeffrey's Baai (surfhoofdstad van zuid-afrika) en hebben daar in een hostel geslapen dit keer gelukkig met 6 pers op een kamer. 'S avonds een beetje partyen in een bar en daarna lekker slapen. Zaterdag was chillday we hebben een beetje geshopt en daarna op het strand gelegen. Rond 4u vertrokken we naar het volgende hostel bij de Blue Crunch bridge om al lekker zenuwachtig te worden voor de volgende dag. Zondag was het dan zo ver BUNGEEJUMPEN ik ben nog nooit zo zenuwachtig geweest, ik heb staan huilen op de brug maaaaar I DID IT!!!!!!!!!! 216m bungeejumpen en was zo vet ik weet nu zeker dat ik wil gaan skydiven! Na de bungee was het tijd om (helaas) weer naar huis te gaan... We moesten 8u rijden voordat we thuis waren. Maandag was het helaas pindakaas weer tijd voor serieuze zaken: school. We gaan volgende week een compleet Cambridge examen oefenen dus ben benieuwd of ik het ga halen. Dinsdag was ook weer een schooldag, 's avonds zijn we heel even naar Tommy's (een sportcafe) geweest om voetbal te kijken was wel even gezellig. Vandaag had ik tot half 2 school en daarna zijn we met EF naar het strand geweest. Echt een supermooi strand heel klein en de zee was zo mooi!!! Wel ijskoud water maar dat maakt niks uit.

Op de planning deze week staat: morgenavond een cape malay kookcursus bij een van de hostfamilies thuis. Vrijdag was de bedoeling dat we een Party Pirate Cruise gingen doen maar die gaat door het weer helaas niet door.. 'S avonds is de welcome party. Zondag gaan we als het goed is (hangt af van het weer) wijnproeven op de fiets! We gaan door de wijngaarden heenfietsen dus ben benieuwd hoe dat word!

Zoooo nu is iedereen weer een beetje bijgepraat! Tot de volgende keer
Dikke kus Fleur

• 17 Oktober 2012 - 19:19

Clement:

Hello Flying Dutch Babe, nog steeds ongeloofelijk dat je de moed hebt gehad om de sprong te wagen!! Ben waanzinnig trots op je dat je di hebt gedurfd en ben stiekem wel een tikje jaloers! Geniet volop van al hetgeen nog komen gaat!! Dikke peunen van papa, mama en Renee.

• 17 Oktober 2012 - 21:50

Oma:

Ha lieve Fleur,
    Wat heb jij een lef!! ik kan me niet voorstellen dat je dat hebt gedurfd.Petje af!!!
    Hoop dat je hersens niet te veel door elkaar zijn gehusseld, dat zou voor de examens wat lastig zijn.
    dikke kus van oma

• 17 Oktober 2012 - 21:51

Tante Es:

You are my hero!! Geniet lekker verder. Ik ga nu zelf 3 weken naar Birma , dus kan even niet reageren. Mja ....ik denk dat je het ook zonder mij wel aan kunt allemaal. Succes met je examen. Kus van je tante.

• 18 Oktober 2012 - 11:02

Philippe:

Hallo Flying Fleur,

Geweldige actie om van de brug af te bungeebung, heb je inderdaad wel een portie lef voor nodig.
    Met je sfeervolle verhalen, blijft er nog wel tijd over om te studeren of gebeurt dat gezamelijk op het strand met een welkoms party.

Proef lekker de Zuid Afrikaanse wijnen en geniet heerlijk verder van je verblijf.

Groet,

Philippe.

• 18 Oktober 2012 - 15:24

Guy Maassen:

Ha die Fleur,

ik wist niet dat je naar Afrika ging, maar ik zie dat je een geweldige tijd daar hebt. Ik zie ook dat je al meer stunts durft uit te halen die je Vader nooit heeft gedurfd en ook nooit zal doen. Alhoewel hij wel tig keer de alped'hues is afgefietst wat hem makkelijker afging dan berg op.
    Ik wens je namens ons allen heel veel plezier daar in Afrika en volgen je reis nu regelmatig.

Groetjes van Huguette & Guy en alle kids.

• 19 Oktober 2012 - 19:49

Dries:

Hoi Fleur en Kayleigh,

Zo te zien hebben jullie daar de tijd van jullie leven.
    Geniet ervan!
    En 216m bungee is zo stoer!

Gr. Dries Verbeemen

Hy die Fleur,
    Al jouw verslagen gelezen en heb de indruk dat je het geweldig naar je zin hebt,al is school nou niet direct jouw favoriete tijdsbesteding.
    Het bungyjumpen was natuurlijk reuze spannend geweest en "baaie" goed. Eveneens het bezoek aan de Z.A. beestenboel. dat is een ervaring apart. Heb je bij Hermanus de walvissen al bekeken?
    Geniet van alle ervaringen en veel succes bij de studie!!! Tot je volgende blog.

• 25 Oktober 2012 - 12:03

Tanja:

Jeeeeeeeetje Fleur, B- jumpen, wat een lefgozer ben jij zeg!!! Superleuk om te lezen wat je allemaal aan het doen bent, kan ik plaatsvervangend van genieten.
    Heel veel plezier met alles en dikke kus, ook van Sanne!