Almost time to go home.. - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van Fleur Bauduin - WaarBenJij.nu Almost time to go home.. - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van Fleur Bauduin - WaarBenJij.nu

Almost time to go home..

Blijf op de hoogte en volg Fleur

29 November 2012 | Zuid-Afrika, Kaapstad

Hallo allemaal,

Mijn voorlaatste blog alweer voordat ik naar huis ga.. Nog 10 dagen dus het aftellen is nu (helaas) begonnen.

Vorige week zaterdag ben ik samen met Rachmat (hostmom) en Marion (roommate) de stad in geweest. Met een 'lichte' kater heb ik het overleefd haha. Het was wel gezellig om eens iets te doen met Rachmat! Om half 3 werd ik thuis opgehaald door een vriend van Carlota die haar naar de Airport bracht. Samen met Yonca (die ging ook weg), Yona, Trudy, Carlota, Kayleigh en ik zaten we lekker gestapeld in de auto. Op het vliegveld hebben we wat gegeten en toen was het jammer genoeg tijd om afscheid te nemen van Carlota en Yonca.. Niet echt leuk maar als het goed is ga ik Carlota sowieso nog een keer zien! 'S avonds was het Luke's (NL jongen) goodbyedinner. We zijn naar Mama Afrika gegaan een restaurant met echt Afrikaans eten en in iedere touristenboekje staat dat je daarnaartoe moet. Helaas viel het eten flink tegen maar was het wel een supergezellige avond! We hebben nog iets gedronken bij Bob's en daarna naar huis. Zondag was een lazy day to the max. Lekker in bed liggen filmpjes kijken en helemaal niks doen. Ook mijn voorlaatste weekend is weer voorbij gevlogen. Maandag was het dus weer schooltijd. Dinsdagochtend had ik mijn EFCELT examen, daar krijg ik vrijdag de uitslag van en het Cambridge oefenexamen. Ik had weer 76% gemiddeld dus nog even knallen voor het echte examen en met 4% meer krijg ik mijn C.1 diploma. Maar ik ben ook al tevreden als ik mijn FCE haal. Na school was het dan eindelijk zover, Kayleigh en ik zijn naar de Tafelberg gegaan. Echt zo'n mooi uitzicht, we hebben ook een klein beetje zonsondergang kunnen zien echt heel mooi! Woensdagmiddag zijn we naar Camps Bay geweest het waaide superhard maar we hebben toch nog even lekker op het strand kunnen liggen. 'S avonds was de Welcome Party in Concept. Daar was ik nog nooit geweest dus dat was wel leuk. Morgen heb ik nog het spreekgedeelte van mijn oefenexamen dus bid nog maar even voor me!

Morgenavond hebben we goodbyedinner van Ricardo (Ecuador) die gaat helaas ook naar huis.. De rest van het weekend + volgende week word hard "leren" en nog even bruin worden op het strand!

Dikke kus,
Fleur

  • 29 November 2012 - 20:29

    Clement:

    Hi lieve schat, de finish komt in zicht en ik begrijp best dat die voor jou nog kilometers ver had mogen liggen, maar helaas hij komt nu iedere dag dichterbij. Daarom alles er uit halen wat er in zit, zowel op school en alles daarnaast, geniet er van lieve schat ! Papa

  • 29 November 2012 - 20:45

    Philippe:

    Hallo Fleur,

    Nog even gassen voor je examen en dan een groots afscheid organiseren.

    Je 218 mtr. jump gaat in ieder geval de historie in !!

    Heb je nog een mooie foto vanaf de Tafelberg kunnen maken van al die platforms
    in de haven.

    Geniet nog van je laatste week en veel succes met je examen.

    Groet,

    Diana en Philippe.




  • 30 November 2012 - 08:14

    Miguel:

    Hoi Fleur,
    De laatste loodjes als ik het zo lees. Succes met het examen. Volgens mij kunnen je ouders niet wachten tot je terug komt...hahaha.
    Dinsdagavond 4 dec komt je vader weer logeren, nou logeren, hij heeft inmiddels zijn eigen kamer.
    Groeten,
    Miguel

  • 30 November 2012 - 10:01

    Oma:

    Ha Fleur,
    Je hebt dus nog een 'heel zware week' voor de boeg met veel afscheidsfeestjes en ook nog examens!!
    Sterkte en veel succes!
    Kus, oma

  • 30 November 2012 - 10:16

    Joyce Bauduin:

    Lieve Fleur,
    Heeel veel succes met het examen en heeeeel veel plezier met alle feestjes, strand, mooie uitzichten en al het andere wat dit prachtige land te bieden heeft. Door jouw enthousiaste verhalen wil ik er ook graag eens heen.
    Veel liefs,
    Joyce

  • 30 November 2012 - 10:16

    Joyce Bauduin:

    Lieve Fleur,
    Heeel veel succes met het examen en heeeeel veel plezier met alle feestjes, strand, mooie uitzichten en al het andere wat dit prachtige land te bieden heeft. Door jouw enthousiaste verhalen wil ik er ook graag eens heen.
    Veel liefs,
    Joyce

  • 03 December 2012 - 12:53

    Mimy En Ton Van Den Hogen:

    Hallo Fleur,
    Opa toch nog even voor je weer zelf op het vliegveld van Kaapstad staat om te vertrekken. Zo te lezen heb je je prima vermaakt en gestudeerd om ook het laatste examen te halen op het niveau dat je jezelf gesteld had. Ja inderdaad is Kaapstad een te gekke stad en heeft dus ook op jou de Tafelberg een niet te vergelijken indruk gemaakt. Wij waren er ook tegen zonsondergang net voor sluitingstijd en dan is de oceaan een prachtig schouwspel.
    Wij vertrouwen erop dat de laatste loodjes niet te zwaar zullen zijn en het afscheid ontroerend maar met het fijne vooruitzicht dat je iedereen weer gauw terugziet in Maastricht.
    Veel succes bij het examen.
    Groetjes en liefs van Mimy en opa.

  • 04 December 2012 - 17:56

    Guy Maassen:

    Middag Fleur,

    heb ik nog even gluk dat je nog niet weg bent. Ik wens je een behouden terugvlucht vanuit het mooie Afrika. Moet zeggen dat je een geweldige indrukwekkende tijd heb gehad in Afrika. Ik hoor wel van je ouders nog wat verhalen tzt of natuurlijk van jezelf.

    Groeten van Familie Maassen, nu mag jij even raden van welke familie Maassen

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Zuid-Afrika, Kaapstad

Fleur

Actief sinds 18 Sept. 2012
Verslag gelezen: 253
Totaal aantal bezoekers 7462

Voorgaande reizen:

23 September 2012 - 09 December 2012

Cape Town

Landen bezocht: