first month! - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van Fleur Bauduin - WaarBenJij.nu first month! - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van Fleur Bauduin - WaarBenJij.nu

first month!

Blijf op de hoogte en volg Fleur

25 Oktober 2012 | Zuid-Afrika, Kaapstad

Hallo iedereen!
De eerste maand is echt omgevlogen, ging zo snel heb nog steeds het gevoel dat ik hier pas 2 weken ben. Vorige week donderdag heb ik een Cape Malay kookcursus gedaan echt HEAVEN dat eten, roti en mimmosa/samossa (vergeet de naam de hele tijd) echt super lekker. Vrijdag was de welcome party dit keer in Rock&Roll thema er waren 3 bands maar ben er nog een keer achtergekomen dat Rock echt niet mijn ding is. Samen met Kayleigh heb ik iets te intensief geheadbangt waardoor ik de rest van de week supererge pijn aan mijn nek heb gehad hahaha. Na de Rockparty zijn we naar de Dubliner geweest en hebben we daar nog door gepartyed. Zaterdagochtend zijn we weer naar mijn grote liefde de Old Biscuit Mill geweest, zooooooo'n lekkere dingen kun je daar eten! Ik denk echt dat ik hier uit Kaapstad rol als ik naar huis ga :) 'S Avonds zijn we nog wat gaan drinken en toen naar huis en lekker slapen. Zondagavond zijn we naar de Eastern Food Bazar geweest, allemaal oosterse tentjes met rijst en noodles enzo! Maandag was het weekend helaas weer voorbij... En moest ik weer naar school. We hebben deze week het Cambridge examen geoefend en het was best wel moeilijk! Viel toch een beetje tegen.. Maandag was het lees gedeelte, dinsdag hebben we luisteren,schrijven en grammatica gedaan en morgen (vrijdag) het spreekgedeelte. Woensdagmiddag ben ik met Kayleigh naar Camps Bay geweest, het was namelijk 'maar' 27 graden :) we hebben een strandbedje gehuurd en de hele middag chill in de zon gelegen. 'S avonds was het weer tijd voor de wekelijkse welcome party, dit keer was het een foamparty. Voordat we gingen zijn we naar Alice en Carlotta geweest en daar hebben we ons klaargemaakt met allemaal meisjes. De Foam was niet zo'n succes want je ging binnen no time op je gezicht omdat het zo glad was maar het was wel grappig. Vandaag hebben we de uitslag gekregen van de test en geloof het of niet maar dit blondje is geslaagd! Ik had 87% op luisteren,62% op lezen, 80% op schrijven en 76% op grammatica! Als ik op het echte examen boven de 85% haal krijg ik mijn C.1.1 certificaat dus dat zou echt superfijn zijn. Vanavond ga ik even bijslapen en lekker niksen.
Op het programma deze week staat zondag de wijntour (die ging vorige week niet door ivm het weer) en zaterdagavond bij mijn grote liefde Beluga sushi eten :)

Zooooo dit was het weer! Tot de volgende blog,

Dikke kus Fleur

  • 25 Oktober 2012 - 20:31

    Clement:

    Goed gedaan lieve schat die mooie punten! Met deze heerlijke zonnige temperatuur krijg je ongetwijfeld voldoende energie om je gewenste diploma te behalen!, dikke peunen oet Mestreech!,,

  • 26 Oktober 2012 - 09:14

    Philippe.:

    Hallo Fleur,

    Het studeren gaat je van een leien dakje !! Lekker van het Zuid Afikaanse leven genieten
    en de goude punten stromen toch maar mooi binnen.
    Clement heeft de foto's van de sprong van je levenn laten zien, wat een belevenis.
    Heeft de hele groep gesprongen of liep het bij een aantal dun langs de beentjes af...
    Dat maastrichtse blondje toch !
    Heb vorige week met mijn bedrijfje een eerste deal in ZA gedaan, kun je voor je terugkomst
    het geld van de factuur binnenharken.
    Geniet van de wijntoer en tot de volgende blog, zal wel even langer duren na het proeven van
    het ZA vocht.
    Groet,
    Diana en Philippe.

  • 26 Oktober 2012 - 11:14

    Oma:

    Hoi lief maastrichts blondje (ha ha)
    Weer heerlijke belevenissen deze week en dan ook nog goeie punten! Ik vind het knap.
    Vraag maar overal recepten, want je snapt natuurlijk wel dat we verwachten dat je voor ons een van die overheerlijke gerechten gaat koken als je terugbent.
    dikke kus
    oma

  • 26 Oktober 2012 - 11:46

    Joyce Bauduin:

    Ha die Fleur,
    Goed gedaan dat proef-examen, je spreekt natuurlijk fluently englisch als je weer terug bent.
    Dit weekend hoop ik de foto's van je sprong te zien en nog meer verhalen te horen.
    27 graden, dat is wel heerlijk, hier wordt het langzaamaan kouder, maarrrr... mooie herfstkleuren dat wel.
    Laat de wijn goed smaken en tot de volgende keer!
    Liefs,
    Joyce

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Zuid-Afrika, Kaapstad

Fleur

Actief sinds 18 Sept. 2012
Verslag gelezen: 278
Totaal aantal bezoekers 7468

Voorgaande reizen:

23 September 2012 - 09 December 2012

Cape Town

Landen bezocht: