Capetown life - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van Fleur Bauduin - WaarBenJij.nu Capetown life - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van Fleur Bauduin - WaarBenJij.nu

Capetown life

Blijf op de hoogte en volg Fleur

10 Oktober 2012 | Zuid-Afrika, Kaapstad

Hallo allemaal!!
Dit is alweer mijn 3e blog hier.. Tijd gaat echt snel. De zomer begint hier nu langzaam, na 2 weken op en top Nederlands weer begon ik me ook langzaam af te vragen waar die zon bleef?! Maar de voorspellingen vanaf volgendeweek zeggen 20 graden of hoger! Vorige week woensdag was er weer een Welcome Party, dit keer in Opium/Dragon Room. Echt een vage pirates of the caribean club met 'aparte' muziek hahaha. Was wel echt een super grappige avond. Donderdag moest ik gewoon weer naar school, het Cambridge examen is over 2 dagen verspreid: 4dec is het spraakgedeelte en 8dec is het schrijf/luister/lees gedeelte. Vrijdag ben ik naar de Townships geweest. Echt TE leuk! We hebben daar met kindjes van de Daycare gespeelt en dat was zo leuk echt alles moppies daar. De bedoeling was dat we de schoollokalen zouden schilderen, maar zoals de meeste mij kennen heb ik het schilderen na 5min opgegeven en ben ik weer gaan spelen met de kindjes:). We hebben ook een kleine rondleiding door de Townships gehad was toch wel heftig om te zien hoe klein en vies alles is daar. Voelde me wel een beetje alsof ik aapjes was aan het kijken! Beetje lullig tegenover de mensen die daar echt wonen. Maar ik wil sowieso nog een keer meegaan want vond het gewoon echt heel leuk om te doen. Toen we terug waren ben ik samen met Kayleigh,Fleur en Sofia (zwitsers meisje) nog even naar the Waterfront geweest echt mijn lievelingswijk hier. 'S avonds nog eventjes de stad in geweest en toen lekker slapen. Zaterdag zijn we naar Waterfront gelopen en hebben we daar de hele dag een beetje winkeltjes gekeken,geluncht en rondgelopen. We hebben ook nog even door Bo Kaap (wijk waar ik woon) gelopen.'S avonds zijn we naar mijn liefde, sushi restaurant Beluga, geweest met Sofia Yona Kayleigh en Fleur echt een supergezellige en LEKKERE avond, kan niet wachten tot de volgende keer. Zondag was een helemaal niks doen dag, echt chill. Hele dag films gekeken, super lekker geluncht (BRAAAAI) en in bed gelegen. OJAAA ze hebben zelfs hier E!Entertainment dus kan Keeping up with Kardashians gewoon volgen hier TOP dus:D. Maandag was het weer schooltijd helaas pindakaas... Gelukkig maar een korte dag! 'S middags nog even naar het strand met Kayleigh niet echt een succes want we werden aangevallen door het zand omdat het zo hard waaide. Dinsdag was weer een normale schooldag en mijn hostdad was jarig, dus superlekker eten en hele familie hier echt heel gezellig. Gister was ook de welcome party dit keer in Beaulah ofzoiets een Gay club was lachen! Vandaag was een kater dagje maar heb het overleefd gelukkig. Morgen moet ik om 5u 's ochtends op school zijn en dan vertrekken we voor de Garden Route, heb er echt heel erg veel zin in!!!
Als ik het durf is het het plan om zondag van de hoogste brug vd wereld waar je van af mag bungeejumpen te springen (216m!!!!) Ik laat wel weten of ik het heb gedaan of niet hahaha

Dit was het weer en tot de volgende keer,
Dikke kus en knuffel Fleur

  • 10 Oktober 2012 - 21:45

    Mama:

    Hoi lieve schat,
    Wat een fantastisch jaloersmakende tijd. Ben heel trots op je;)
    Xjem

  • 10 Oktober 2012 - 21:52

    Clement:

    En natuurlijk ook een dikke peun van Papa en Renee, wij vinden het allemaal heeeel normaal hoor al die geweldige ervaringen en belevenissen!

  • 10 Oktober 2012 - 21:52

    Gekke Molenaar:

    Mis je zo :(

  • 10 Oktober 2012 - 21:52

    Gekke Molenaar:

    Mis je zo :(

  • 10 Oktober 2012 - 22:15

    Philippe:

    Liene Fleur,

    Wat heb je een vlotte pen met je leuke verhalen.

    Gelukking blijft het goede nieuws uit ZA binnen stromen.
    Inderdaad Waterfront is heerlijk om rond the lopen en zeker er de Aston Martin dealer te bezoeken.
    Een beetje car is toch wel gewenst !

    Zijn jullie al met de lift de fameuze berg op gegaan ?
    Wanneer jullie de Tafelberg opgaan wil je dan svp een foto maken met zicht op de haven.
    Ben op dit moment in contact met een bedrijf aldaar en een bezoek moet er wel inzitten.

    Gaan jullie nog de reservaten bezoeken, een geweldige ervaring om dat 's nachts te doen met
    vrolijk rond lopende leeuwen en meer van die artiesten.

    Geniet van het prachtige land en de preachtige stranden, kom je goed gebruind terug.

    Groet,

    Diana en Philippe.
























  • 10 Oktober 2012 - 22:22

    Philippe.:

    Hallo again,

    Wie is de gekke molenaar ?

    Succes zondag met het bungelen.

    Philippe.

  • 10 Oktober 2012 - 23:58

    Ziggy:

    Dooes
    Klinkt allemaal zo leeeuk, alleen al die weersvoorspellingen ben ook alweer toe aan 25 graden en zon. Nou nou wat een feest dat er E! Entertainment is, poh stel je voor zit je daar in Zuid Afrika kan je niet eens je favo programma's zien... Lijkt me ook wel hard knock life ja. Die Cambridge examens komen wel goed schat, ga in ieder geval duimen voor je die daagjes :) tot over dikke acht weken aap xxxx

  • 11 Oktober 2012 - 03:53

    Fleur Bauduin:

    Hee Diana en Philippe!
    De molenaar is isabelle haha een vriendin van mij. We wachten even totdat het zomer word en dan gaan we de tafelberg op want het is nu vaak nog te bewolkt! Als het goed is ga ik leeuwen zien op safari vrijdag dus ben benieuwd! Dikke kus

  • 11 Oktober 2012 - 08:20

    Miguel:

    Hoi Fleur,
    Je vader was maandag hier en heeft ons uitgebreeeeeiid verteld over je ervaringen in SA. Stiekem mist hij je wel....
    Groeten,
    Therese en Miguel

  • 11 Oktober 2012 - 08:20

    Miguel:

    Hoi Fleur,
    Je vader was maandag hier en heeft ons uitgebreeeeeiid verteld over je ervaringen in SA. Stiekem mist hij je wel....
    Groeten,
    Therese en Miguel

  • 11 Oktober 2012 - 08:20

    Miguel:

    Hoi Fleur,
    Je vader was maandag hier en heeft ons uitgebreeeeeiid verteld over je ervaringen in SA. Stiekem mist hij je wel....
    Groeten,
    Therese en Miguel

  • 11 Oktober 2012 - 08:20

    Miguel:

    Hoi Fleur,
    Je vader was maandag hier en heeft ons uitgebreeeeeiid verteld over je ervaringen in SA. Stiekem mist hij je wel....
    Groeten,
    Therese en Miguel

  • 11 Oktober 2012 - 22:12

    Oma:

    ha lieve Fleur,
    Wat heb je weer een spectaculair verhaal! als je terug bent kun je er een boek van maken.
    Jullie maken wel heel leuke en ook interessante dingen meer, maar ook wel hele enge.....
    Ik kijk uit naar je volgende verhaal.
    liefs en dikke kus, oma

  • 19 Oktober 2012 - 11:21

    Joyce Bauduin:

    Lieve stoere nicht, wat heb jij een lef om zo hoog van een brug te springen en dan aan een touw te bungelen, wat een geweldige prestatie!
    Zo te lezen geniet je volop van het leventje daar in SA. Ik ben zo benieuwd naar de foto's!
    Veel liefs van T.Joyce

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Zuid-Afrika, Kaapstad

Fleur

Actief sinds 18 Sept. 2012
Verslag gelezen: 460
Totaal aantal bezoekers 7469

Voorgaande reizen:

23 September 2012 - 09 December 2012

Cape Town

Landen bezocht: