I LOVE CAPETOWN - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van Fleur Bauduin - WaarBenJij.nu I LOVE CAPETOWN - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van Fleur Bauduin - WaarBenJij.nu

I LOVE CAPETOWN

Blijf op de hoogte en volg Fleur

02 Oktober 2012 | Zuid-Afrika, Kaapstad

Hallo allemaal!
Ik "woon" nu iets langer dat 1 week in Kaapstad en ik vind het echt superleuk!
De mensen zijn zo aardig en ik begin steeds meer te wennen. School is gewoon school.. (Zoals altijd dus saai hahaha) maar het went! Ik zit in een klas met mensen uit allemaal verschillende landen en Kayleigh zit vanaf deze week ook bij mij in de klas. Vorige week donderdag was de welcome party in Casa Blanca, voordat we gingen hebben we wat gedronken in een cafeetje waar je salsa lessen kunt nemen! Zondag ga ik samen met Kayleigh eens kijken of dat leuk is (met mijn geweldige ritme gevoel zal dat wel een feestje worden). De welcome party was echt heel erg leuk! Vrijdag was echt een heldag op school.. Les van half 9 tot 16.20 maar 's avonds zijn we met een groepje opstap geweest in Long Street! Daar ga ik de komende 10 weken nog naar mijn zin hebben :). Zaterdagochtend zijn we naar 'The Old Biscuit Mill' geweest een soort preuveniment maar dan 2x zo groot echt heel erg leuk! Daarna hebben we de taxi gepakt naar Canal Walk (surprise surprise SHOPPEN) dat is de grootste shopping mall van Kaapstad. Zaterdag ben ik vroeg gaan slapen want zondag moest ik om 8.30 op school om te gaan PARAGLIDEN, het was zooooooooooooooo vet!!! We zijn vanaf Signal Hill gegaan ivm de windrichting. Het was helemaal niet zo eng als ik dat ik dacht dat het zou zijn en het uitzicht was echt te mooi voor woorden. Nu weet ik zeker dat ik wil gaan skydiven (sorry papa & mama). 'S Middags zijn we met een groepje naar Camps Bay geweest en hebben we gechilld op het strand echt een paradijsje is het daar. Maandag hoefden we pas om half 2 op school te zijn dus ben ik samen met Kayleigh en Fleur eerst naar het strand geweest :). 'S middags was dan helaas weer tijd voor school.. Vandaag heb ik mijn was weggebracht en die kan ik morgen ophalen dus ik hoop dat het goed is gegaan en niet dat alles is gekrompen hahaha. Marianna (mijn roommate) is echt superaardig en ik kan het ook goed met haar vinden! Rachmat kookt iedere dag echt te lekkere dingen dus ik zit helemaal goed in deze hostfamily!

Op t programma deze week staat:
Morgenavond: Welcome party! Die word iedere week georganiseerd dus daar ga ik ook iedere week naartoe
Vrijdagochtend om 8.00 vrijwilligers werk doen in een van de Townships, ik ben heel benieuwd hoe dat word en om te zien hoe de mensen daar leven. Volgende week wil ik ook een ochtend gaan helpen in de SoupKitchen dat is een daklozencentrum en dan kun je mee helpen in de keuken.

Dankjewel voor alle lieve reacties echt heel leuk :)
Ik hoop dat het een leuk verhaaltje was!
Dikke kus en groetjes uit Kaapstad

  • 02 Oktober 2012 - 19:11

    Bente:

    Super leuk om te lezen hoe jij (jullie) het hebben!
    Ben echt super jaloers. Geniet ervan lieverds xxx

  • 02 Oktober 2012 - 19:22

    Anne:

    Hey lieffie!! Leuk om te horen dat je het zo naar je zin hebt! Geniet ervan. Heb je verdiend na al je harde werk van de afgelopen jaren! Kus en veel plezier!

  • 02 Oktober 2012 - 19:24

    Thérèse En Miguel:

    Dag Fleur,
    Nou, het enthousiasme spat uit mijn scherm, het is nog net niet gebarsten...Leuk dat je het zo naar je zin heb t in SA, het is toch niet naast de deur...
    Groeten uit de Achterhoek,
    Therese en Miguel

  • 02 Oktober 2012 - 19:32

    Fleur Bauduin:

    Hee Therese en Miguel! Haha dankjewel voor jullie reactie heb t prima naar mijn zin hier :) misschien kunnen jullie via de facebook van charlotte ofzo mijn foto's van hier eens kijken? Dikke kus en groetjes aan iedereen

  • 02 Oktober 2012 - 19:55

    Diana & Philippe:

    Hello Fleur,

    Wat een leuke verslagen vanuit Cape Town, volgens je verhalen moet het thuisfront behoorlijke trucs gaan verzinnen om je terug naar Maastricht te lokken.

    Wanneer je op de Tafelberg staat met het prachtige uitzicht over Cape Town en de haven dan
    ben je helemaal verkocht.

    Wel een beetje jaloers, lekker op het strand liggen, hier in A'deen verschrikkelijke storm en het strand ligt vol zeeschuim, lijkt wel een Jupiler bubbelbad !!

    Groeten,

    Diana en Philippe.

  • 02 Oktober 2012 - 20:10

    Ziggy:

    Lieffieee
    Hmm ja je had het opzicht wel slechter kunnen treffen. Oftewel ik ben gewoon jaloers to the max, paragliden, strand hangen allemaal zo chilliee! Ik mis je en ik zie je weer over een weekje of 10 :) Take Care xxxxxxxxxx

  • 02 Oktober 2012 - 20:31

    Fleur Bauduin:

    Hee Philippe en Dania!
    Haha denk het ook word echt balen als ik over 10 weken weer naar het vriezende NL toe moet vliegen.... Ik wil volgende week naar de Tafelberg gaan! Heb wel al 's avonds het uitzicht vanaf Signal Hill gezien en dat was al supermooi en de Tafelberg is nog mooier dus ben benieuwd! Hahaha lekker weertje zo te horen in Aberdeen! Maar een jupiler schuimbad is nooit verkeerd toch hahahaha. Dikke kus!

  • 02 Oktober 2012 - 20:56

    Clement:

    Hi lieve schat,
    Het is dat wij je regelmatig (digitaal) spreken anders zou je denken dat dit allemaal niet waar was, wat een geweldig leuk 2e reisverslag! En v.w.b. Dat skydiven ............
    Wij zijn zeer benieuwd naar je indrukken wanneer je in de Townships bent geweest, lijkt ons indrukwekkend genoeg! Nou lieve schat tot het volgende reisverslag. Dikke peunen van papa, mama en Renee.

  • 03 Oktober 2012 - 18:23

    Tante Essiebessie:

    Wat klinkt dit allemaal supergaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaf!! Geniet maar lekker, ik volg je op de voet (mja das mijn taak ook als stalkende tante he..)
    Dikke kus
    Esther

  • 03 Oktober 2012 - 18:28

    Tante Essiebessie:

    O ja en volgend verslaggie in ut Suidafrikaans asseblief.............

  • 04 Oktober 2012 - 15:42

    Oma:

    Hoi lieve griet,
    Ik heb genoten van je tweede verslag. Wat een leven heb je daar, erg zwaar hoor! En dan al die enge dingen die je moet doen, heeel erg zielig!!
    Ik kijk uit naar je volgende verslag. Dikke kus, oma

  • 04 Oktober 2012 - 15:42

    Oma:

    Hoi lieve griet,
    Ik heb genoten van je tweede verslag. Wat een leven heb je daar, erg zwaar hoor! En dan al die enge dingen die je moet doen, heeel erg zielig!!
    Ik kijk uit naar je volgende verslag. Dikke kus, oma

  • 04 Oktober 2012 - 15:42

    Oma:

    Hoi lieve griet,
    Ik heb genoten van je tweede verslag. Wat een leven heb je daar, erg zwaar hoor! En dan al die enge dingen die je moet doen, heeel erg zielig!!
    Ik kijk uit naar je volgende verslag. Dikke kus, oma

  • 04 Oktober 2012 - 15:42

    Oma:

    Hoi lieve griet,
    Ik heb genoten van je tweede verslag. Wat een leven heb je daar, erg zwaar hoor! En dan al die enge dingen die je moet doen, heeel erg zielig!!
    Ik kijk uit naar je volgende verslag. Dikke kus, oma

  • 04 Oktober 2012 - 15:42

    Oma:

    Hoi lieve griet,
    Ik heb genoten van je tweede verslag. Wat een leven heb je daar, erg zwaar hoor! En dan al die enge dingen die je moet doen, heeel erg zielig!!
    Ik kijk uit naar je volgende verslag. Dikke kus, oma

  • 04 Oktober 2012 - 15:42

    Oma:

    Hoi lieve griet,
    Ik heb genoten van je tweede verslag. Wat een leven heb je daar, erg zwaar hoor! En dan al die enge dingen die je moet doen, heeel erg zielig!!
    Ik kijk uit naar je volgende verslag. Dikke kus, oma

  • 04 Oktober 2012 - 22:00

    Joyce Bauduin:

    Hoi lieve Fleur,
    Wat heb je al veel meegemaakt in zo'n korte tijd, paragliden, alsof het niks is, waaaaooow!
    Leuk dat je in de Soupkitchen gaat werken, genoeg ervaring heb je opgedaan bij Ginger!
    Volgende week zit ik in Parijs met de lln. uit klas 6, maar dat is natuurlijk peanuts vergeleken bij jou in Zuid-Afrika.
    Heel veel plezier en veel liefs,
    Joyce

  • 07 Oktober 2012 - 20:34

    Jan En Marijke:

    Well,well. an amazing story, it looks like the live of a Bond girl.!! But when you are in the townships you can see that there is also an other side of live. Have a good time this week and we are looking forward to your next story.
    With love
    Jan en Marijke

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Zuid-Afrika, Kaapstad

Fleur

Actief sinds 18 Sept. 2012
Verslag gelezen: 385
Totaal aantal bezoekers 7458

Voorgaande reizen:

23 September 2012 - 09 December 2012

Cape Town

Landen bezocht: