First days in Cape Town - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van Fleur Bauduin - WaarBenJij.nu First days in Cape Town - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van Fleur Bauduin - WaarBenJij.nu

First days in Cape Town

Blijf op de hoogte en volg Fleur

26 September 2012 | Zuid-Afrika, Kaapstad

Hallo allemaal!
Ik ga eens proberen mijn eerste blog te schrijven..
Ben nu 3 dagen in Kaapstad en begin al te wennen hier de stad is zo mooi en de mensen zijn allemaal super aardig.
Zondag avond ben ik aangekomen op de airport ik had al een goed begin want ik kwam niet door de douane heen.. Omdat ik mijn ticket terug niet kon laten zien. Maar nadat ze even hadden gebelt met een supervisor mocht ik gelukkig door.Dus dat was al een leuk welkom in Kaapstad! Vanaf de Airport had ik een transfer naar het gastgezin (gelukkig ging t meneertje met 160km p/u volle gas dus over snelweg). In het gastgezin werd ik super aardig ontvangen door Rachmat (de moeder) en dr 3 jarige dochtertje Ghaalia (ze noemen haar ook "crazy child" want ze praat 24/7). De volgende ochtend ontmoette ik haar man die is ook super aardig en kan echt met hem lachen. Het was wel echt wennen want het appertement is heel klein en heel anders dan thuis. Ik was supermoe van de vlucht dus heb even gekletst en ben toen gaan slapen. De volgende ochtend (maandag) had Rachmat een ontbijtje gemaakt en ben ik daarna met Kayleigh en Fleur naar de Waterfront geweest. Echt supermooi zit je daar aan de haven met een hemel voor mij: SHOPPINGMALL!!!! Aangezien we alledrie internetverslaafden zijn, zijn we naar een vodacom winkel geweest in Gardens (de wijk waar de residence van Kayleigh en Fleur is) en hebben we daar internet geregeld. Daarna zijn we gaan kijken naar de school, die ligt in Kloof Street, daar hebben we ook iets geluncht in een Italiaans restaurant. 'S Avonds zijn we sushi gaan eten bij Beluga met Mike, dat is een vriend van Kayleigh die hier 6 maanden blijft. Dat was zo lekker en echt supergoedkoop, uiteten is hier sowieso heel erg goedkoop! Na het eten zijn we naar Signal Hill gegaan daar heb je uitzicht over heel Kaapstad echt super mooi. Dinsdag was de "eerste schooldag" we hebben toen een rondleiding door de school gekregen en ik moest mijn plaatsingstest doen. Ik doe de FCE-Course en heb level B2 volgens mij geen idee wat dat betekent.. Ook hebben we een kleine tour die Kaapstad gemaakt en de stad is zo mooi. Daarna hebben we ons rooster gekregen en toen mochten we gaan. 'S Middags hebben we geluncht bij een cafeetje de Holland Crew (er zijn 8 Nederlanders hier in totaal). In de namiddag zijn we (kayleigh,fleur en ik) naar Camps Bay gegaan. Echt een supermooie plek iets buiten Kaapstad met een strand echt heel mooi. We hebben daar gechilld tot 6u en toen weer naar huis gegaan. In het gastgezin heb ik een beetje gekletst met Marianne, mn Franse roommate, en Emad , hij komt uit Saodie-Arabie of hoe je dat ook schrijft en heeft de 1pers kamer in het gastgezin. En vandaag was mijn eerste schooldag ben ALLEEN naar school gelopen en niet verdwaalt petje af voor mezelf! Ik had van 8.30 tot 12.50 les en heb toen geluncht op school. De cateirng op school is echt tres bien :). Kayleigh had van 13.30 tot 16.30 les dus ik ben met Fleur een beetje door de stad gelopen en winkels gekeken. Toen Kayleigh klaar was zijn we nog even door Kaapstad heen gelopen en daarna na huis gegaan. Thuis heb ik even gekletst met iedereen en we zitten nu bij Da Vinci's wat te eten! Dus ik ga stoppen.

Btw:
Zoals ik thuis mijn beste vrienden Taxi Frenske heb, heb ik hier taxi Ibrahim (is zijn naam volgens mij) kletst de hele tijd door en is super aardig!

Op de planning:
Donderdagavond: Welcome party a.k.a laat en zaat ;)
Vrijdagavond: Lekker braaien (bbq) op school
Zaterdagochtend 11.00 PARAGLIDEN
11okt t/m 14 okt: Garden Route, een reisje langs de zuidkust met stops bij een olifantenpark,safari,apen,krokodillen,leeuwen etc!

Ik hoop dat jullie het een beetje leuk vonden! En als ik iets vergeet te zeggen moeten jullie dat maar reageren dan zet ik dat de volgende keer erin!
Dikke kus,
Fleur

  • 26 September 2012 - 21:06

    Philippe.:

    Hallo Fleur,
    Geweldig je verhaal over eerste dagen in Cape Town, toen ik je vorige week aan de telefoon sprak, hoefde ik alleen maar te wachten over je eerste enthousiaste verhalen vanuit ZA.

    Geniet volop en gelukkig heeft Emad zijn kameel thuis gelaten zodat je nu inderdaad door een taxi Frenske wordt rondgereden.

    Groeten,

    Diana en Philippe.

  • 26 September 2012 - 21:10

    Fleur Bauduin:

    Hee Philippe en Diana!
    Dankjewel voor de leuke reaxtie komt helemaal goed hier :)
    Dikke kus

  • 26 September 2012 - 21:24

    Clement :

    Hoi lieve schat,

    Geweldig verhaal wat je hebt geschreven! Doet ons heel veel plezier om terug te lezen waar wij al via viber/sms/mail van op de hoogte waren gebracht en zijn erg benieuwd naar deel2! Veel plezier en dikke zoenen van papa, mama en Renee

  • 26 September 2012 - 22:11

    Fleur Bauduin:

    Hoi papa mama en renee!! Ik hou jullie op de hoogte kus

  • 27 September 2012 - 01:10

    Charlotte:

    Hee lieve schat!

    Ik ben zooooo jaloers! Echt super leuk wat je tot nu toe gedaan hebt!
    Nog heel veel plezier! En we whatsappe wel!
    Dikke kus!

    Ps. Maak suuuupet veel foto's! Haha

  • 27 September 2012 - 01:10

    Charlotte:

    Hee lieve schat!

    Ik ben zooooo jaloers! Echt super leuk wat je tot nu toe gedaan hebt!
    Nog heel veel plezier! En we whatsappe wel!
    Dikke kus!

    Ps. Maak suuuupet veel foto's! Haha

  • 27 September 2012 - 08:23

    Fleur Bauduin:

    Hee Lot! (Welke lot is dit?) Ik hou je zeker op de hoogte! En er komen snel meer foto's
    XXX

  • 27 September 2012 - 08:40

    Lemmie:

    Hey Fleur joh,

    Kei gave blok man, moet je echt mee door gaan helemaal top!
    Ik zal je volgen hoor hihihihi

    Groetjes vanaf het Bonnefantencollege Maastricht

    Hihi

  • 27 September 2012 - 13:12

    Joyce Bauduin:

    HOi lieve Fleur,
    Dat klinkt allemaal heel erg leuk en actief daar in Cape Town. Het zal daar ook nog lekker weer zijn!
    Fijn dat je je goed ontvangen bent door de family daar.
    B2 hebben we ook bij Frans, dat is een goed niveau hoor. Het begint nl. bij A1 en gaat door tot C1. C1 is ongeveer zo goed Engels als de native speakers, dus kun je nagaan!
    Geniet van alles en tot de volgende keer,
    liefs,
    Joyce

  • 27 September 2012 - 13:57

    Marijke Schoerdrtinghuis:

    Hoi Lieverd,

    Leuk je verhaal! en wat een bijzondere dingen ga je meemaken
    en daarbij ook nog te kunnen shoppen is natuurlijk helemaal te gek.
    Heb je nog tijd om Engels te leren??
    Ik kijk alvast uit naar je volgende verhaal.
    dikke kus van je trotse oma

  • 27 September 2012 - 18:30

    Fleur Bauduin:

    Hee Joyce! O dat is dus best hoog inderdaad woehoe super fijn!!!! Ik geniet hier zeker dus komt helemaal goed dikke kus!!!

    Hoi lieve omii! Haha ja heel veel te doen maar ook nog tijd voor school hoor no worries :) xxxxxxxxx

  • 28 September 2012 - 09:44

    Jan En Marijke Schortinghuis:

    WOW, nice story from our little nice.
    W'are looking forward your future adventures.
    Dear Fleur, be very, very carefull in that big town!!
    We love you
    Jan en Marijke

  • 28 September 2012 - 09:56

    Fleur Bauduin:

    Hallo Jan en Marijke!!! Haha dankjewel! Is echt super spannend allemaal ik zou proberen iedere week iets te schrijven!! Dikke kus

  • 29 September 2012 - 17:41

    Yolande:

    gaaf verhaal fleur!!
    Alsof ik er zelf weer rondloop. WAt is het prachtig daar hè!! Verheug me op de rest van je verhalen. Groetjes uit herfstachtig Belgie

  • 29 September 2012 - 21:40

    Fleur Bauduin:

    Haha dankjewel! Is zo'n mooie stad vind het echt superleuk hier :)
    Groetjes en dikke kus aan iedereen daar!

  • 30 September 2012 - 10:11

    Nicole:

    Hoi Fleurie,
    leuk verhaal, volgens mij is alles SUPER daar. Geniet er maar lekker van, voor je het weet zit je weeer in dit kikkerlandje.
    En je weet mijn advies, goed feesten en beesten daar!! Laat het je vader maar niet horen!!
    Veel lief en een dikke puuuun van uit Maaaaaaaaaaaastricht. Nicole

  • 30 September 2012 - 11:44

    Fleur Bauduin:

    Hee tante Nicole! Heb het echt super naar mijn zin hier :)!!!! Ben al 2 dagen opstap geweest en t is echt leuk hier !! Dikke kus

  • 30 September 2012 - 11:49

    Isabelle:

    wat is me moeder toch een party ainemol !! maar meid we gaan je dyhart missen in de efteling :(
    iedergeval nog heel veel plezier daaro en volg me moeders advies zekker op.
    groetjes je meisje isabelle

  • 30 September 2012 - 18:21

    Judith Maassen:

    Fleur, Heel veel plezier de komende tijd! Dit wordt een tijd om nooit te vergeten; geschreven door iemand met ervaring...... jaartje in de USA vertoeft op mijn 18e.

  • 30 September 2012 - 18:21

    Judith Maassen:

    Fleur, Heel veel plezier de komende tijd! Dit wordt een tijd om nooit te vergeten; geschreven door iemand met ervaring...... jaartje in de USA vertoeft op mijn 18e.

  • 30 September 2012 - 18:21

    Judith Maassen:

    Fleur, Heel veel plezier de komende tijd! Dit wordt een tijd om nooit te vergeten; geschreven door iemand met ervaring...... jaartje in de USA vertoeft op mijn 18e.

  • 30 September 2012 - 18:21

    Judith Maassen:

    Fleur, Heel veel plezier de komende tijd! Dit wordt een tijd om nooit te vergeten; geschreven door iemand met ervaring...... jaartje in de USA vertoeft op mijn 18e.

  • 30 September 2012 - 18:21

    Judith Maassen:

    Fleur, Heel veel plezier de komende tijd! Dit wordt een tijd om nooit te vergeten; geschreven door iemand met ervaring...... jaartje in de USA vertoeft op mijn 18e.

  • 30 September 2012 - 18:21

    Judith Maassen:

    Fleur, Heel veel plezier de komende tijd! Dit wordt een tijd om nooit te vergeten; geschreven door iemand met ervaring...... jaartje in de USA vertoeft op mijn 18e.

  • 30 September 2012 - 18:21

    Judith Maassen:

    Fleur, Heel veel plezier de komende tijd! Dit wordt een tijd om nooit te vergeten; geschreven door iemand met ervaring...... jaartje in de USA vertoeft op mijn 18e.

  • 30 September 2012 - 18:22

    Judith Maassen:

    OK, de site reageerde langzaam en nu sta ik er -tig keer. Sorry!

  • 01 Oktober 2012 - 08:31

    Thérèse En Miguel:

    Dag Fleur,
    Veel succes, ehhh good luck since you are studuying english...we blijven je enthousiaste verhalen lezen.
    Thérèse en Miguel

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Zuid-Afrika, Kaapstad

Fleur

Actief sinds 18 Sept. 2012
Verslag gelezen: 588
Totaal aantal bezoekers 7470

Voorgaande reizen:

23 September 2012 - 09 December 2012

Cape Town

Landen bezocht: