life is gooooooood - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van Fleur Bauduin - WaarBenJij.nu life is gooooooood - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van Fleur Bauduin - WaarBenJij.nu

life is gooooooood

Blijf op de hoogte en volg Fleur

23 November 2012 | Zuid-Afrika, Kaapstad

Hallo allemaal!!!

Nog maar 2 weken te gaan.. De tijd gaat echt veelste snel. Heb net even het weerbericht in NL gekeken als ik thuiskom en daar word ik niet echt gelukkig van. Van 25+ naar -2 dat wordt even wennen! Dit weekend en komend gaan er al heel veel mensen weg, echt jammer. Morgenmiddag ga ik Carlotta (Portugees meisje) uitzwaaien op het vliegveld.

Vorige week vrijdagavond zijn we bij Active Sushi gaan eten met een groepje meisjes. Onbeperkt sushi voor 119 rand! Dat moest ik ook even proberen :). We zijn alweer vroeg naar huis gegaan want zaterdag was het tijd voor wijnproeven (poging 2 en zonder fietsen thank god!). We zijn naar 4 wijnboerderijen geweest en hebben 25 soorten wijn geproeft. De omgeving daar is zo mooi overal bergen en wijnvelden. Deze winetasting was echt 100000x beter dan de vorige! 'S avonds zijn we nog even opstap geweest en daarna lekker slapen. Zondag hebben we weer de hele dag op het strand gelegen. Ook deze keer was het weekend zo weer om.. Maandag was het dus weer tijd voor school. Woensdagavond hadden we de goodbyedinner van Carlotta in een Italiaans restaurant. Super gezellig maar ook echt jammer dat ze weg gaat. Donderdagavond was het Graduation night van alle abroad year students (iedereen die hier langer dan 6 maanden is geweest). Daarna was de welcome party en zoals altijd weer een geslaagde avond. Vandaag een niks doen dagje gehad en strakjes opstap!

Volgende week woensdag heb ik mijn EFCELT examen, dat moet iedereen maken voordat die weggaat en dan krijg je een certificaat met je niveau erop. Volgende week dinsdag + vrijdag hebben we weer een oefenexamen om ons voor de laatste keer voor te bereiden op het Cambridge examen. Het echte examen is de week erna..

Dit was weer een verhaaltje vanuit Kaapstad!
Dikke kus en tot over 2 weken,
Fleur

• 23 November 2012 - 18:27

Philippe.:

Hi Fleur,

Vroeg me af of je wel tijd had om de studie boeken open te slaan met
    al die prachtige en gezellige evenementen want zonder Cambridge diploma
    thuiskomen is natuurlijk weer een ander (wijnproef)verhaal.

Heb er toch bewondering voor hoe je het allemaal klaar speelt in ZA.

Geniet nog even volop van alle afscheidspartijen maar denk dat jullie al een reunie
    gepland hebben in ZA voor eind 2013.

Groet,

Diana & Philppe.

• 23 November 2012 - 19:23

Jan En Marijke Uit Diever:

Lieve Fleur
    We blijven genieten van je spannende verhalen!
    Volgens ons kan je straks geen sushi meer zien of toch....?
    Nog even de laatste lootjes op school. Succes met de examens!!
    Vergeet de dikke trui niet bij de handbagage te doen, je hebt hem nodig hier in het kille landje.
    Maar je hoofd zal vol warme herinneringen zijn.
    Zet hem op de laatste weken.
    Liefs uit Diever
    Jan en Marijke

• 23 November 2012 - 19:25

Oma:

Hoi lieve Fleur,
    Tja helaas voor jou, het einde van jouw lekker warme leventje in Zuid-Afrika komt in zicht...
    Ik wens je veel succes met je examen en nog een heel fijne 2 weken!!
    dikke kus, oma

• 24 November 2012 - 12:30

Clement:

Hi Pop,
    Haal er alles uit wat er in zit voor deze laatste weken! En v.w.b. Je examen: Turbo aan en voole gaass over de finish!! Papa.

• 25 November 2012 - 13:54

Joyce Bauduin:

Lieve Fleur,
    Heeeel veel succes met de examens, zet 'm op hè! Kunnen we je nog aanspreken in onvervalst Nederlands of moeten we Engels tegen je praten als je terugbent?
    Geniet ook nog lekker van het zonnetje daar. Papa liet vorige week weer leuke foto's zien, echt leuk om te zien hoe het er daar uitziet.
    Veel liefs,
    Joyce